Monday, July 25, 2011

a new relationship...

Assalamualaikum korang ;)
                                                               wassup!!!

aku tak tau ler nak letak tajuk entry ni apa. bila dah letak tajuk ni rasa sesuai dah tapi rasa macam artikel majalah-majalah cinta. hok aloh!haha

neway bila terputus satu hubungan laki and pompuan, maksud aku couple lah kan, the one who get the new one first mesti akan di tafsirkan jahat bagi ramai pihak. aku pn selalu pikir cam tu, the one who get a new partner is the winner in a broken relationship. 

mana tak jahat, kau edah belom habis lagik, dah kapel baru? ok edah kapel bukan la tunggu ada baby ker tak, edah perasaan! dalam tempoh 3 bulan or paling awal pon sebulan, adalah fasa pemulihan. pemulihan perasaan. for make sure either you and your ex boleh hidop without each other or both of you still need each other.

tp kalo yang baru 3 jam single, then dah change in relationship, orang cakap itu bukan relationship, RELATIONSHIT! desperate siot, tak dan laa memori-memori full yang lama nak erase dah masuk baru. kalo hard disk pon dia jerit tau, memory full!

tapi tu la kan, kalo orang yang tak biasa hidop single memang pelik. a second without someone dalam hati dah rasa nak mampp! macam takde kawan, macam takde parent, macam takde family, macam takde fb! FB? eh.

suke ati la kalo nak desprate sangat pon, relationship kau bukan aku. cuma, pengakhiran satu hubungan yang terburu-buru tu sebenaranya kat mana? ko penah clash, ko penah sakit, takkan nak clash dan sakit for another time pulak kan?


fine gamba takde kene mngena  ok!!saje letak gamba cool blog ni sbb ia mngingatkan aku kat 1 peristiwa ni..malu siot da duduk punye sopan dlm kete, kontrol ayu, ckp lemah lembut skali nak trun kete amek air ntah macam mane leh terlepas pecah..padan muke aku...malu siot rase macam nak seret je muke ni kat jalan raya tu naseb baek la die rilek je x marah kan...huhuhu


so pikir betol-betol sebelum start a new relationship! nak start relationship bukan susah, tapi nak maintain itu yang susah. peh! padahal aku nasihat diri aku ni, tapi rasa macam ade gak benefits kat orang lain kalo terbaca. so take it if USEFUL, leave it if FOOL.

ok bai!
p/s; en.haziq bace ni jgn tergelak eh ;p

No comments:

Post a Comment